söndag 3 februari 2013

Mamma 99 år


Hej
Influensan sitter i , nu har jag tappat både doft och smak.
Ett plus är att den flytande hälsokost jag tar , smakar inget.
Echinagard, som fungerar på både virus och baciller, smakar annars
vidrigt.

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Idag vill jag gratulera min mamma, som skulle fyllt 99 år, om hon levat.
Hon älskade liljekonvaljer, och det är också mina favoritblommor



Konfirmationskort ca 1926-1927



Hon var 24 år när hon gifte sej med min pappa.
Saknar henne och tänker på henne ofta
(Bröllopsfotot)

Mamma var en positiv och glad person, ibland full med upptåg och spex.
När jag tänker efter så var mina föräldrar ganska olika, mamma var en stark kvinna
med positiv livssyn, medans pappa var av en allvarligare natur.
I alla fall när han blev äldre.



¨Här är ett kort taget på 70-talet, min kusin Maj-Britt och mamma
bakar "stomp" på köksbordet
Mycket gott potatisbröd.

Ha det bra/kram










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar