söndag 17 februari 2013

LEO-vår hund från Spanien

Hejsan
Helgen den bara svischar förbi tycker jag, man hinner inte alls med att göra 
det man har tänkt sej, i alla fall inte jag.

Den 14 feb. Valentindagen firade vi att vår ena hund, Leo, har bott hos oss i 10 år.
Han och ett tiotal andra hundar kom en kall februaridag med flyg från Spanien 
till Göteborg, där vi hämtade upp honom på flygplatsen. 
Å vad lycklig jag var, som jag hade längtat!!
(Dom andra nyblivna hundägarna var säkert lika glada som vi)

Första vintern

Via en hundförmedling, SOS Animals i Södra Spanien fick vi kontakt,
och började leta efter "vår hund"
Vi ville adoptera en hund som var ganska ung, och som tyckte om att vara ute i skog och mark och pigg på att kunna hänga med på våra campingresor och andra utflykter.
Leo och vår andra hund Lisa som också är från Spanien

Vi blev interjuvade och godkända.Innan han kom fick jag betala alla utlägg som dom haft,
rabiesspruta och andra vacinationsmedel,+ flygbiljett och pass!
 (Jag vill rekommendera denna förmedling, som i mina ögon verkar seriös, och som vill hundarnas bästa. På deras hemsida fanns det många unga svenskar som hade jobbat som volontär, och som hade mycket att berätta och många foton att visa).


Vi har haft många roliga och härliga år med honom, och hoppas ju på att han ska få vara frisk
och få vara med oss i många år till

 Den förste mars fyller han 11 år

Tack för att du finns 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar